Over TOON&BEELD

Beeldbewerker

Digitale beeldbewerking is aan de orde van de dag. Of dit nu kleur- of dekkingcorrecties zijn,  het kan bij fotografie én bij video. Net als het in elkaar monteren van verschillende opnames of het vrijstaand maken van gefotografeerde producten, de snelle pc’s volgestouwd met moderne software bieden uitkomst. Ook bij videobewerking heeft de digitalisering alle handelingen preciezer en flexibel gemaakt. Dat deze werkzaamheden soms een andere naam hebben heeft vooral met de voor-geschiedenis van video, de film, te maken. Vanuit de fotografie wordt gewerkt met een high-end digitale printer voor het verkrijgen van prachtige vergrotingen en ander printwerk. Samen met de gekalibreerde monitor en de kleurprofielen ook wel ‘de digitale donkere kamer‘ genoemd.

Videograaf

Bewegend beeld kan de basis zijn van uw presentatie of een “extra”. Als het de beweging gaat geeft het nog meer sfeer en informatie als het voorzien is van (synchroon) geluid. Maar vooral het vastleggen en zinvol inzetten van de beweging is interessant. Het geeft iets realistisch, je bent erbij. Je kunt de gedachte van de kijker sprongen laten maken in de tijd. Of van de ene locatie naar de andere. Kortom het leeft. Daarnaast kan je video gewoonweg gebruiken voor registratie: gewoon hoe verloopt iets. Je kunt laten zien hoe iets moet, hoe doen wij iets, als bedrijf. Kortom redenen en mogelijk-heden genoeg om dit medium in te zetten voor bedrijfspresentaties. Sinds 2011: Stereoscopisch video, of wel in 3D. Dat geeft het beeld een extra dimensie. Letterlijk. Vooral bij bewegend beeld. Dit is bijzonder, voor een klein bedrijf als TOON & BEELD.  Leuk om te maken en te zien!

Fotograaf

Het stilstaande beeld heeft alleen al de náám dat het meer zegt dan duizend woorden. Je kunt er gevoel mee uitdrukken, een sfeer mee neerzetten, een cruciaal moment in een situatie ermee vastleggen, verhoudingen laten zien enz enz . Maar je kunt er ook een beeldverhaal mee vertellen: denk maar aan een stripboek. Of aan het woord reportage. Door middel van de kaders maak je totalen  en close-ups vanuit verschillende standpunten en perspectieven. Eigenlijk zoals het leven ook bekeken wordt. Fotografie; schrijven met licht. Een extra dat je vaak kunt manipuleren in de vorm van koud licht of warm, gekleurd of welke mix dan ook. Tot slot: in een mixed media programma zijn dit de beelden die mettertijd eenvoudig  en zonder hoge kosten te vernieuwen of te wisselen zijn.
Start Over Video Fotografie Printen Mixed Media Galerie Blog Contact
© 2014         Op alle inhoud van deze site is de Auteurswet van toepassing en is eigendom van TOON&BEELD en niet zonder overleg beschikbaar voor gebruik door derden.
Na middelbare school ging Toon naar de St-Joost Kunstacademie in Breda. Aansluitend had hij, 5 jaar lang, een vast dienstverband bij de filmproducent Bob Kommer Studio’s uit Den Haag. Tot 1984, toen startte Toon in zijn woonplaats een zelfstandige studio  als TOON DE WIT FOTOGRAFIE.  Ook toen al -als fotograaf- volop in actie in de audiovisuele wereld , met ‘diaprogramma’s als specialiteit. Daarnaast was hij destijds bij filmprojecten ook al inzetbaar in diverse disciplines:  van cameraman, camera-assistent, focus-puller, make-up artist tot clapper/ loader.  Later kwam er als vanzelf filmmontage en video-editing bij. De zich ontwikkelende computerapparatuur en de kennis van
het vak, hebben er  in de 90-er jaren er toe geleid dat een aantal van deze disciplines “in huis“ konden worden gerealiseerd. Met een positief effect op prijs en productie. In 1995 pakte hij zelf de productie van diaprogramma’s op en later ook voor video, script en regie . In 1997 werd door de samenwerking met Rob den Ouden de bedrijfsnaam omgedoopt tot PIAVF Produkties. De ‘P’ stond voor partners. Rob overleed in 2003...  De naam is tot 2010 gebleven. Na een korte periode met een te lange en ingewikkelde naam werd het in 2010 Toon & Beeld.
Over
 2014         Op alle inhoud van deze site is de Auteurswet van toepassing en is eigendom van TOON&BEELD

Over 

TOON&BEELD

Fotograaf

Het stilstaande beeld heeft alleen al de náám dat het meer zegt dan duizend woorden. Je kunt er gevoel mee uitdrukken, een sfeer mee neerzetten, een cruciaal moment in een situatie ermee vastleggen, verhoudingen laten zien enz enz . Maar je kunt er ook een beeldverhaal mee vertellen: denk maar aan een stripboek. Of aan het woord reportage. Door middel van de kaders maak je totalen  en close-ups vanuit verschillende standpunten en perspectieven. Eigenlijk zoals het leven ook bekeken wordt. Fotografie; schrijven met licht. Een extra dat je vaak kunt manipuleren in de vorm van koud licht of warm, gekleurd of welke mix dan ook. Tot slot: in een mixed media programma zijn dit de beelden die mettertijd eenvoudig  en zonder hoge kosten te vernieuwen of te wisselen zijn.

Beeldbewerker

Digitale beeldbewerking is aan de orde van de dag. Of dit nu kleur- of dekkingcorrecties zijn,  het kan bij fotografie én bij video. Net als het in elkaar monteren van verschillende opnames of het vrijstaand maken van gefotografeerde producten, de snelle pc’s volgestouwd met moderne software bieden uitkomst. Ook bij videobewerking heeft de digitalisering alle handelingen preciezer en flexibel gemaakt. Dat deze werkzaamheden soms een andere naam hebben heeft vooral met de voor-geschiedenis van video, de film, te maken. Vanuit de fotografie wordt gewerkt met een high-end digitale printer voor het verkrijgen van prachtige vergrotingen en ander printwerk. Samen met de gekalibreerde monitor en de kleurprofielen ook wel ‘de digitale donkere kamer‘ genoemd.

Videograaf

Bewegend beeld kan de basis zijn van uw presentatie of een “extra”. Als het de beweging gaat geeft het nog meer sfeer en informatie als het voorzien is van (synchroon) geluid. Maar vooral het vastleggen en zinvol inzetten van de beweging is interessant. Het geeft iets realistisch, je bent erbij. Je kunt de gedachte van de kijker sprongen laten maken in de tijd. Of van de ene locatie naar de andere. Kortom het leeft. Daarnaast kan je video gewoonweg gebruiken voor registratie: gewoon hoe verloopt iets. Je kunt laten zien hoe iets moet, hoe doen wij iets, als bedrijf. Kortom redenen en mogelijk-heden genoeg om dit medium in te zetten voor bedrijfspresentaties. Sinds 2011: Stereoscopisch video, of wel in 3D. Dat geeft het beeld een extra dimensie. Letterlijk. Vooral bij bewegend beeld. Dit is bijzonder, voor een klein bedrijf als TOON & BEELD.  Leuk om te maken en te zien!
Navigatie Menu
Na middelbare school ging Toon naar de St-Joost Kunstacademie in Breda. Aansluitend had hij, 5 jaar lang, een vast dienstverband bij de filmproducent Bob Kommer Studio’s uit Den Haag. Tot 1984, toen startte Toon in zijn woonplaats een zelfstandige studio  als TOON DE WIT FOTOGRAFIE.  Ook toen al -als fotograaf- volop in actie in de audiovisuele wereld , met ‘diaprogramma’s als specialiteit. Daarnaast was hij destijds bij filmprojecten ook al inzetbaar in diverse disciplines:  van cameraman, camera-assistent, focus-puller, make-up artist tot clapper/ loader.  Later kwam er als vanzelf filmmontage en video-editing bij. De zich ontwikkelende computerapparatuur en de kennis van
het vak, hebben er  in de 90-er jaren er toe geleid dat een aantal van deze disciplines “in huis“ konden worden gerealiseerd. Met een positief effect op prijs en productie. In 1995 pakte hij zelf de productie van diaprogramma’s op en later ook voor video, script en regie . In 1997 werd door de samenwerking met Rob den Ouden de bedrijfsnaam omgedoopt tot PIAVF Produkties. De ‘P’ stond voor partners. Rob overleed in 2003...  De naam is tot 2010 gebleven. Na een korte periode met een te lange en ingewikkelde naam werd het in 2010 Toon & Beeld.
Navigatie Menu
© 2014  Op alle inhoud van deze site is de Auteurswet van toepassing en is eigendom van TOON&BEELD en niet zonder overleg beschikbaar voor gebruik door derden.

Beeldbewerking

Gevoed door kennis van de film- en videomontage en de opkomende digitalisering startte ik in 1997 met ‘hybride fotografie’: dia’s of negatieven in hoge resolutie scannen en bewerken met Photoshop (vs4). In 2012 was dit uitgegroeid tot de Creative Suite 6 van Adobe. Inmiddels is het de Adobe CC (Creative Cloud). Software is een belangrijk onderdeel van de afwerking van het geschoten materiaal. Zowel bij foto als video. Hand in hand met MultiMedia software komt het tot de mooiste producties.

Videograaf

De stage-tijd bij de AV-Dienst van de Erasmus Universiteit in Rotterdam en het vijf-jarig dienstverband bij de filmproducent Bob Kommer Studio’s uit Den Haag: de beste leerschool die je maar wensen kan op het gebied van film en geluid. Ik leerde ‘alles’ over video en film, van 16 to 35 mm. Maar ook het beeldverhaal was een belangrijk onderdeel. Samen met deze kennis en toen inmiddels 18 jaar professionele ervaring in mijn rugzak pakte ik het medium ‘film’ in 2002 als ‘video’ weer op. De mogelijkheid tot digitaal afwerken van filmopnamen verschafte mij interessante en betaalbare mogelijkheden.  In 2011 nam ik ook stereo3D video op in mijn pakket. Een oude liefde uit de 80-er jaren.

Fotograaf

Zoals bij zo velen is deze interesse vanuit een hobby ontstaan. Op zijn 7e kreeg Toon een camera van zijn Peet-oom, zelf ook een enthousiaste hobby fotograaf. Op de middelbare school groeide dit pas echt uit tot een echte hobby: foto’s maken op de feestelijke klasseavonden en maandag de foto’s op het prikbord bij de ingang. Net zo lang totdat hij zijn eerste Nikon kon aanschaffen. Tot aan het begin van de digitalisering bleef het Nikon. In 2005 maakte hij de stap naar Canon. Vanwege de digitale fullframe cameratechniek. Toen was hij al 21jaar zelfstandig ondernemer. Werklocatie: de studio in Ridderkerk en de rest van Nederland.  Af en toe daarbuiten. De Donkere Kamer werd in 2007 verruild voor een Grootformaat printer.

Over TOON&BEELD

Na middelbare school ging Toon naar de St-Joost Kunstacademie in Breda. Aansluitend had hij, 5 jaar lang, een vast dienstverband bij de filmproducent Bob Kommer Studio’s uit Den Haag. Tot 1984, toen startte Toon in zijn woonplaats een zelfstandige studio  als TOON DE WIT FOTOGRAFIE.  Ook toen al -als fotograaf- volop in actie in de audiovisuele wereld , met ‘diaprogramma’s als specialiteit. Daarnaast was hij destijds bij filmprojecten ook al inzetbaar in diverse disciplines:  van cameraman, camera-assistent, focus-puller, make-up artist tot clapper/ loader.  Later kwam er als vanzelf filmmontage en video-editing bij. De zich ontwikkelende computerapparatuur en de kennis van
het vak, hebben er  in de 90-er jaren er toe geleid dat een aantal van deze disciplines “in huis“ konden worden gerealiseerd. Met een positief effect op prijs en productie. In 1995 pakte hij zelf de productie van diaprogramma’s op en later ook voor video, script en regie . In 1997 werd door de samenwerking met Rob den Ouden de bedrijfsnaam omgedoopt tot PIAVF Produkties. De ‘P’ stond voor partners. Rob overleed in 2003...  De naam is tot 2010 gebleven. Na een korte periode met een te lange en ingewikkelde naam werd het in 2010 Toon & Beeld.